Friday 22 November 2013

assignment 1 (a) sketch (lakaran)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 
Pertama kali masuk School of Housing , Building and Planning atau Pusat Pengajian Perumahan , Bangunan dan Perancangan , excited tidak terkata hehe sebabnya ada dua iaitu saya dapat hidup di alam universiti dan yang kedua mestilah nak tahu apa yang saya akan belajar nanti dalam kursus Pengurusan Pembinaan
First project atau projek pertama yang saya perlu buat ialah membuat lakaran , lakaran yang perlu dibuat mestilah lakaran muka diri sendiri hehe . Saya tidaklah pandai buat lakaran , kalau ada competition yang melibatkan lakaran , memang saya akan tolak . Dalam 5 pertandingan dipertandingkan , hanya 4 saya masuk dan satu lagi saya tolak iaitu lakaran haha 
Bila dah masuk HBP ni, sudah sah-sah lagi saya perlu membuat lakaran, tak ada kompromi mahupun belas kasihan hehe 
so, apa sudah jadi...
inilah dia..muka tak siap haha
 1(a) sketch
Ini pelik, gambar di atas ok lagi, bila siap je terus jadi macam...bukan saya je ( saya muda lagi ye) hehe

 1(b) Make Personal Logo atau Menbuat logo

ini projek kedua iaitu mencipta logo, saya buat logo yang bulat-bulat (pandai-pandai ja nak double kn bulat) haha sebab saya pilih bentuk bulat kerana kehidupan kita seperti roda , kadang -kadang kita berada diatas, kadang-kadang dibawah. Ada huruf di tengah itu menunjukkan pangkal nama saya huruf A  dan bentuk seperti bulan di bawah tu menunjukkan bulan sentiasa menerangi bumi pada waktu malam(warna hitam). Kalau kita tengok, background logo tu berwarna hitam diterangi dengan cahaya bulan berwarna kuning itu. hehe 



1(c) sketches 





sketch projek 1(a)





 1(b)



 4(a)



 project 5



 sketch at Dataran Lang , Langkawi.


and, Pulau Beras Basah, Langkawi.
















No comments:

Post a Comment